13 Nisan 2016 Çarşamba

Tüketici Davranışının Ölçümü ve Nöropazarlama Çalışmaları



Dünya değişiyor ve insanların beyin dalgaları artık inceleniyor çok tehlikeli bir şey ama gelişiyor. Filmin insan beyninde nelere yol açıyor bunlar artık biliniyor ve bilim insanları, insanların beyinlerini biliyorlar. Nörobilim artık hayatımıza giriyor ve bizi değiştiren etkenler hakkında bilgi veriyor.

Nörobilimcilerin yaptığı analizler ile reklamın çokta işlevli olmayan taraflarını çıkartılması gerektiğini öngörebiliyoruz. Nörobilimcinin alanı içerisinde dinamik görsel içeren herşey olabilir, politikacıların söylemlerinden tutunda sinema, film fragmanlarını, dinamik görsel herşeyi analiz edebiliriz. 

Nörobilim artık yalan makinası da geliştirmektedir. Parmak izi olduğu gibi beyinde de söylenen düşüncelerin izi olmaktdır ve beynin düşünceleri artık bilgisayar ortamına aktarılmaktadır. 

Gelecekte pazarlama anketlerinin yerini nöropazarlama gibi daha bilimsel tekniklerin alacağına kesin gözle bakıyor. Çünkü bilim ve pazarlama yan yana ilerliyor.

Kişi bir şey gördüğü halde görmedim diyorsa bunu ortaya çıkmak çok kolay. Kişi görmediği uyaranı daha önce gördüyse beyin dalgaları sayesinde yalan söylediği açığa çıkıyor ve nörobilim de bunun üzerine gelişiyor.

Kaynak: https://www.dehasuaritma.com/cankiri-su-aritma/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder